چت رومclose
ویتامین شناسی 1
انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبي انتخاب رنگ فيروزه اي انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ قهوه اي انتخاب رنگ نارنجي انتخاب رنگ زرد انتخاب رنگ بنفش انتخاب رنگ خاکستري انتخاب رنگ سياه
خوراک آر اس اس توييتر فيس بوک
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازديد 172
نويسنده پيام
milad آفلاين


ارسال‌ها : 69
عضويت: 19 /10 /1392
محل زندگي: tehran--tabriz
سن: 23
شناسه ياهو: ice_forboy
تشکرها : 1
تشکر شده : 24

ویتامین شناسی 1
***ویتامین D***


کمبود ویتامین D ، توانایی فرد و سیستم ایمنی را جهت از بین بردن میکروب ها و سلول های سرطانی، تحت تأثیر قرار می دهد. رشد استخوانی ، استحکام استخوانها و دندانها ، سلامت استخوان در دوران کهنسالی و عدم ابتلا به استئوپروز یا پوکی استخوان همه به دلیل تاثیر ویتامینD در حفظ تعادل کلسیم و فسفر است.
- کمبود آن باعث وقفه در تثبیت نمک‎های کلسیم در بافت‎ها می‎گردد و باعث راشیتیسم می‎شود.
- ویتامین D باعث می‎شود که کلسیم از دیواره روده وارد خون شود.
- ویتامین D باعث کاربرد صحیح کلسیم، فسفر در بدن می‎گردد.
- باعث محکم شدن استخوان و شکستگی‎های استخوان و از کرم خوردگی دندان جلوگیری می‎کند.
- ویتامین D چون در بدن می‎ماند و ذخیره می‎گردد باید با احتیاط مصرف گردد اگر فقط با تجویز پزشک باشد بهتر است.
- ازدیاد ویتامین D در بدن باعث استفراغ و دردهای شکمی می‎گردد.
- ویتامین D در بیشتر گیاهان وجود ندارد.
- ویتامین D مقاومت بدن را در مقابل بیماری‎های عفونی زیاد می‎کند البته به همراه ویتامین C.
- کمبود ویتامین D باعث تشنج‎های شدید می‎گردد.
- کمبود ویتامین D سل پوستی و نارسایی کار غده تیروئید را بوجود می‎آورد.
- ویتامین D نقش اساسی در سلامت‎ ناخن‎های شما دارد.
- همان‎طور که بدون ویتامین A چشمان سالمی نخواهید داشت بدون ویتامین D استخوان سالمی نخواهید داشت.
- ویتامین D در معالجه ورم ملتحمه چشم کمک می‎کند.
- درجذب ویتامین‎ها کمک می‎کند.
- در جذب ویتامین A کمک می کند.
- آلودگی هوا باعث از بین رفتن ویتامین D می‎شود.
- ویتامین D از ورم دست و پا جلوگیری می‎کند.
- کمبود ویتامین D باعث پیچیدگی عضلات می‎گردد.
- ویتامین D برای رفع چین و چروک پوست مفید است در کرم با ویتامین A مصرف شود طبق نظر پزشک.
- از سفیدشدن مو جلوگیری می‎کند.
- خشکی پوست و جوش‎های صورت را برطرف می‎کند.
- خانم‎های حامله نیاز بیشتری به ویتامین D دارند البته طبق نظر پزشک.
- موجب تقویت قوای مغزی و فکری می‎گردد.
- ویتامین D در روغن جگر ماهی، جوانه گندم، میگو، شیر، جگر گوساله، کاکائو، ماهی آزاد که مقدار زیادی ویتامین D دارد، زرده تخم‎مرغ، خامه تازه، روغن زیتون، روغن نارگیل، خرما، مغز قلم گاو، گوسفند، گوساله و ماهی ساردین یافت می‎شود.
دوشنبه 23 دی 1392 - 15:10
نقل قول اين ارسال در پاسخ گزارش اين ارسال به يک مدير
تشکر شده: 1 کاربر از milad به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: maryam &


ارسال‌ها : 196
عضويت: 17 /10 /1392
تشکرها : 44
تشکر شده : 10

پاسخ : 1 RE ویتامین شناسی 1
khobe dadashi
دوشنبه 23 دی 1392 - 15:44
نقل قول اين ارسال در پاسخ گزارش اين ارسال به يک مدير


گالري تصاوير قارتال گالري تصاوير قارتال
براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :
پورتال جامع قارتال تبلیغات




twitter facebook rss
yahoo
این سايت با عنوان بزرگترين تالار گفتمان ايراني کار خود را در سال 22/10/1391 آغاز کرد. از لحظه تولد تاکنون همواره سعي در ارائه مطالب آموزشي، علمي، تفريحي، سرگرمي و ... داشته است..

Time

ايميل پست الکترونيکي مديريت سايت : name@yahoo.com
پيامک همراه جهت پيامک : 0000000 - 0000